Reklamační řád

Reklamační řád se řídí Občanským zákoníkem a Zákonem o ochraně spotřebitele, a vztahuje se na zboží, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady. Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek e–shopu Milujemekretu.cz. Před objednáním zboží je Kupující povinen seznámit se s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami prodávajícího. Má se za to, že Kupující podáním své objednávky na odběr zboží prostřednictvím e-shopu milujemekretu.cz potvrzuje, že s Reklamačním řádem a obchodními podmínkami souhlasí.

VZTAHUJE SE NA ZBOŽÍ ZÁRUČNÍ DOBA?

V souladu s § 2167 písm. d) občanského zákoníku se na ovoce, zeleninu a další zemědělské výrobky, které jsou předmětem koupě, neuplatní zákonná záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží. Práva z vadného plnění tak zakládá pouze vada, kterou zboží mělo při jeho převzetí. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.

Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku za jakost (Záruční dobu) na zakoupené zboží v následující délce:

  • v případě potravin do data jejich použitelnosti nebo minimální trvanlivosti, popř. do doby, do které má být zboží spotřebováno. Kupující musí dodržet podmínky pro jejich skladování. Reklamovaná potravina by neměla být otevřena, kromě případu, kdy je to nezbytně nutné pro zjištění vady.

Výjimkou jsou:

  • potraviny, u kterých se uvádění minimální trvanlivosti právními předpisy nevyžaduje – ovocné šťávy,
  • čerstvé ovoce, zelenina k okamžité spotřebě (lze reklamovat pouze do 48 hodin od převzetí zboží).

 

ZA JAKÉ VADY ZBOŽÍ ODPOVÍDÁME?

Jako Prodávající odpovídáme za to, že Kupujícímu bylo dodáno zboží, které si objednal, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  1. má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamního sdělení,
  2. je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  3. vyhovuje požadavkům právních předpisů,
  4. se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
  5. odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy a nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží,
  6. za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.

Pro uplatnění reklamace je kupující povinen prokázat vadu zboží a předložit doklad o koupi.

Prodávající neuzná reklamaci zboží určeného k okamžité spotřebě v případě, že podíl vadného zboží nepřesahuje 2 % z celkové váhy objednávky.

UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat (množství, druh, kvalitu, neporušenost obalů) a případné zjištěné vady neprodleně reklamovat u Prodávajícího.

Z předmětu reklamací jsou vyloučeny:

  1. reklamace dodaného množství z důvodu možnosti převážení a překontrolování dodávky při převzetí kupujícím,
  2. zjevné vady kvality, které má možnost odběratel zjistit při provedení řádné přejímky
  3. vady způsobené kupujícím

DOPORUČENÝ POSTUP PŘI REKLAMACI

Kupující zašle reklamaci emailem na info@milujemekretu.cz s předmětem Reklamace zboží objednávka č. xxxxxxxxxxxxxxx, včetně popisu vady, seznamu vadného zboží a foto dokumentace.

Prostřednictvím emailu Kupující informuje o tom, jaké právo z vadného plnění zvolil, tedy zda má v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o připsání kreditů v hodnotě reklamované částky na jeho účet v internetovém e-shopu MILUJEMEKRETU.CZ použitelné jako sleva na další nákup nebo vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem.

VYŘÍZENÍ REKLAMACÍ

Reklamace jsou vyřizovány v zákonné lhůtě nejpozději však do 30 dnů od jejich přijetí.

Kupující je při vyřizování reklamace povinen poskytovat maximální součinnost Prodávajícímu, a to zejména poskytnutím veškerých informací nezbytných pro řádné posouzení reklamace, umožněním přístupu ke zboží, pořízením fotodokumentace či jiných důkazních prostředků, jakož i vynaložením veškerého úsilí směřujícího k efektivnímu a rychlému vyřešení reklamace, přičemž nesplnění této povinnosti může mít za následek zamítnutí reklamace.